“The bad news is time flies. The good news is you’re the pilot.” Az a rossz hír, hogy repül az idő. A jó hír az, hogy Ön a pilóta. Az idézetet Michael Altshuler neves amerikai szerző és üzletvezetési tanácsadótól kölcsönöztük és ebből talán ki is derülhet kedves Olvasónk számára, hogy egy pár gondolat erejéig az időnél fogunk elidőzni. Szabadidő, szünidő, pihenőidő. Ön dönt! Vagy valaki más? A gyerek? Ki vagy mi befolyásolja, hogy mivel, mennyi időt töltünk? Példamutatás, üzleti érdek, kényelem, netán tudatos fogyasztói magatartás?

A világ felgyorsult, egyre több fontos és sürgős tevékenységet zsúfolunk bele a 10080 percből álló hétbe. És egyre kevesebb idő marad más hasznos, szabadidős elfoglaltságra. Egyenes következmény, hogy kénytelenek vagyunk sok dolgot „multitask” üzemmódban végezni, azaz több dologgal egyszerre foglalkozni és ez hatással van a fogyasztói döntéseinkre is. Ennek pedig a csapongó figyelem, a csökkent szövegértési és vizuális befogadási képesség az eredménye. Ezt csupán a következő generáció vetíti elénk, vagy ők már egyenesen a tükröt tartják nekünk?

Az elmúlt öt évben a közösségi médiára fordított idő rendkívüli mértékben megnőtt. A Social Media Today szakmai lapban közzétett átfogó kutatás szerint az Egyesült Államokban a tizenévesek ma már naponta több mint kilenc órát töltenek szociális platformokon. A trend Magyarországon is hasonló méreteket ölt, efelől ne legyenek kétségeink. Egyre fiatalabb gyerekek kezében lehet látni mobiltelefont tartós használatban. Fokozódik a látvány ilyenkor szünidő idején.

A Google és Facebook óriások mellett megjelenő és terjedő új platformok – Instagram, Like – szintén teret és figyelmet követelnek maguknak.  A közösségi platformok közül is kiemelkedik a Youtube, a Facebook, a Messenger és az Instagram. A közösségi médiában elköltött reklám meghaladta a 40 milliárd dollárt éves szinten és folyamatosan emelkedik az aránya. Vajon kialakulhat-e egyensúly a fogyasztói oldal és az üzleti érdekek között?

A fogyasztói trendek vizsgálatában és annak felhasználásakor a marketingtervezők figyelemmel kísérik a tartalomfogyasztásra és az élettani szükségletekre (pl. evésre, ivásra) szánt idő változását. A kutatás kiszámolta: hogy egy ember életéből 7 évet töltött tévézéssel, 5 évet pedig digitális tartalomfogyasztással. Mi kiszámoltuk: napi 1,5 óra evés, ivás az 547,5 óra egy év alatt. Ez a magyar 75 év átlagéletkorból 41.062 óra. Azaz az életünkből átlagosan 4,69 évet táplálkozással töltünk.

Merre fordul a trend? Mi több egy életen át evés-ivás, és/vagy a “mobilozás/gépezés/tévézés”? Vagy el a kezekkel a mobiloktól, a távirányítóktól? Az egészségünkkel foglalkozó szakemberek tanácsa szerint mindenképp. Több időt kell fordítani testmozgásra, relaxáló pihenésre, társas kapcsolatokra.

Aki marketingbüdzsét tervez, jó esetben ezekre a fenti, trendi információkra szintén figyelmet fordít. Illetve azokra az offline digitális megoldásokra is, amelyek képesek több, mint 3 másodpercet kiragadni a vásárlók figyelméből.

A LED MÉDIA KAPOSVÁR programajánlójában is előtérbe helyezi a hasznos időtöltést, ha úgy tetszik, a való világban. Ezért a jövőben SZÜNIDŐ címmel több, a döntéshozók számára is egyszerű, de méltatlanul elfeledett időtöltésre hívja fel a figyelmet. Reméljük, nem haszontalanul!