Kiszámolta már, hogy hol és mennyi pénzért ér el 5 ezer embert egyetlen nap alatt Kaposváron a reklámkampányában? Posztunkban mutatunk néhány kevésbé jó, valamint egy rendkívül egyszerű és költséghatékony megoldást. 

Beköszöntött a nagy év végi reklámkampányok és a jövő évi tervezések időszaka. Ilyenkor bizony érdemes számba venni a lehetőségeket, hogy hová is tegyük a promócióra szánt összeget a költségvetésünkből. Mert enélkül bizony nem működik a marketing gépezetünk, azaz életbe lép a híres amerikai üzletember, Henry Ford mondása, miszerint: ’’aki azért nem költ reklámra, hogy pénzt takarítson meg, az ennyi erővel az óráját is megállíthatná, hogy időt takarítson meg.

Nos, mi őszintén azt szeretnénk, hogy a hatékony promóció az Önök forgalmán is látszódjon, ezért csokorba gyűjtöttük, hogy 2019/2020 környékén milyen hirdetési megoldások szolgálják a kaposvári vállalkozásokat.

A közösségi (social) média úttörői a napsütötte Kaliforniából fontak hálót körénk az elmúlt években és úgy tűnik ez jó ideig nem is fog elengedni minket. Ám a furfangos fiatalemberek a Menlo Parkból, miután elcsábították a fél világot, csavartak egyet az algoritmuson és el is illantak az olcsó hirdetési tarifák.

Az organikus, azaz “önmagától terjedő, ingyenes” elérések elenyészőek lettek, a kevésbé aktív üzleti oldalaknál értékük a nulla felé konvergál. Érdemes tudni, hogy a Facebookon a CPM (1000 megjelenésre jutó költség) a CTR (átkattintási arány) és a konverziós ráta függvénye. Persze ismerni kell az árbevételi célt, az átlagos kosárértéket, majd kiszámolható, mennyi vásárlásra és megjelenésre lesz szükség. Elővigyázatlan marketingesek könnyen a feneketlen kútba önthetik a nehezen megkeresett forintokat.

Hatékony megoldás a Google Ads, viszont itt 50-500 forint is lehet a CPC, azaz az egy kattintásra jutó átlagos költség. Természetesen az ár itt is iparágaktól függő, de vizsgálni kell a hatékonyság többi tényezőit: a CTR-t (átkattintási arányt), főként a ROI-t (megtérülési rátát). És ha a kívánt eredmények mégsem jönnek, az útvonalban még számos tényezőn javítani lehet.

Aztán lehetőségünk van klasszikus megoldásokat választani. Ám nem könnyű ötezer ember figyelmét felkelteni a hagyományos médiumokban. És főleg nem lesz annyira olcsó. Egy újságban mérettől függően akár 50-100-200 ezer forintot is költhetünk egy-egy hirdetésre és az egyre idősödő előfizetői célcsoportunk sem feltétlenül lesz a legideálisabb. Az átlagos rádióhirdetések költsége 100 forint másodpercenként. Könnyen ki lehet számolni, hogy hány alkalommal kell kifizetni a szpot és sugárzási költséget, hogy valóban hatékonyan érjük el azt, akit szeretnénk. Ráadásul már nem is csak egyetlen versenyző szalad a pályán. Mi a helyzet a tévével? Mehet, ha tényleg nem számít a pénz. És alaposan el kell gondolkodni, ha Ön is elkapcsol, ha meglátja a reklámszignált.

És akkor jöjjön a tippünk, az új városi LED TV hálózat! Itt 5 forint/másodperc, azaz 110 forint /alkalom a feliratozott videó vetítése! A kaposvári LED TV hálózat 16 beltéri helyszínen, 40 megjelenéssel naponta, 5000 embert ér el! Itt nincs távirányító, ezért nem lehet elkapcsolni, elpörgetni!

Próbálja ki, tuti befektetés. Mi szóltunk…