Erre a számunkra nagyon fontos kérdésre kereste a GfK kutatóintézet csapata a választ. Ezeket az információkat, a trendeket és a tapasztalatokat nem csak városi LED-tv hálózatunk jövőjének, de a vállalkozások kommunikációjának tervezésekor is érdemes fontolóra venni.
A tanulmány az online vásárlást, az infokommunikációs eszközök, az internet használatát és a digitális pénzügyek területét vette górcső alá. A trendek egyértelműen igazodnak a világban zajló változásokhoz, mégis megállapítható, hogy vannak érdekességek, melyek inkább a térségünkre jellemzőek, áll a GfK Digital Connected Consumer összegzésében.
Az online vásárlásról készült kutatás legfontosabb megállapításai közé tartozik, hogy kis mértékben emelkedett azok aránya, akik már vásároltak online, viszont nagyobb dinamikával nőtt a gyakran vásárlók aránya. Már 10-ből 4-en vásárolnak legalább havi rendszerességgel az interneten keresztül.
24%-ról 34%-ra nőtt a fizetést is rendszeresen online intézők aránya 2017-hez képest, annak ellenére, hogy gyakorlatilag minden termékkategória esetében még mindig többségében vannak azok, akik inkább az áru átvételekor fizetnek.
A kutatás szerint 2018 az első év, amikor már nem volt bővülés az okostelefonnal rendelkezők arányában, ugyanakkor közülük többen használják internetezésre a telefont, mint egy évvel korábban. Ezzel szemben hiába ugrott nagyot az okostelevízióval rendelkezők aránya, a tulajdonosok alig harmada használ internetet ezen az eszközön.
A közösségi média használat messze a legnagyobb aktivitást kiváltó online tevékenység. A gyakorisági lista élén további kommunikációs tevékenységek, minta a chat, az e-mail, a hírfogyasztás, valamint a videótartalom áll. 2017-hez képest nagyot ugrott az online televíziót nézők és zenét hallgatók aránya.
Mi milyen megállapításokat tudunk tenni ezek ismeretében a marketingtervezés során?
- A közösségi média elérése jelentősen felértékelődött.
- A hagyományos print kiadványok – kivéve a prémium magazinok – jelentősége és elérése drámaian csökkent tíz év alatt.
- A klasszikus televíziózás egyre inkább háttérbe szorul, a tematikus csatornák mellett erősödnek az online stream szolgáltatások.
- Még tartja a frontot a napközbeni rádiózás, bár a fiatalok körében már a streaming az első számú fogyasztói tér.
- Számolni kell az online vásárlási hajlandóság erősödésével, azaz a webshopok forgalmának növekedésével.
- A hagyományos tartalomfogyasztásra jóval kevesebb időt szánnak a fogyasztók, mint korábban.
- 1000 karakternél hosszabb szöveget már kevésbé szívesen olvasnak.
- Az óriásplakátok még erősek a versenyben, azonban továbbra is kihívás az 1-2 másodperces észlelési idejük, ennyi idő alatt kell befogadni és feldolgozni az agynak az üzenetet.
Tehát, olyan helyen, felületek mixében érdemes megszólítani a közönséget, ahol a fogyasztó feltételezhetően nem, vagy nehezebben kerüli ki a hirdetéseket. Offline például pénztáraknál sorban álláskor, várótermekben időtöltéskor, online pedig speciálisan érdeklődésére célzott kampányokban. A többi a kreativitáson és némi tudományon múlik.
Legutóbbi hozzászólások