A könyvtől a digitális megoldásokig

Míg a könyvnek ötszáz év kellett, hogy elfoglalja méltó helyét az emberiség kultúrtörténetében, addig a fotográfiának már elég volt alig több mint százötven év. A mozgóképnek nem kellett több fél évszázadnál, a digitális megoldásoknak pedig mindössze legfeljebb húsz évre volt szüksége.

Amíg a rohanó idő korábban a médiumok békés együttélését hozta, addig a legifjabb vívmány, a digitalizáció mindent visz. Ma már a könyvek, az újságok, a rádiók, a televíziók és a mozik mind-mind az internet mögött vannak. A fejlődés üteme rendkívül felgyorsult. Jelenleg 4 milliárd ember, azaz a Föld lakóinak fele tagja a közösségi hálónak. Magyarország sem kivétel: a lakosság több, mint 50 százaléka elérhető a Facebookon.

Ráadásul elképesztően nagy arányban használják okostelefonról is az alkalmazást. A legkedveltebb tartalmak a videók, a fotók és a rövid szövegek. Milliószámra töltik fel naponta a különféle témákban, rendkívül változó minőségben és terjedelemben elkészített anyagokat. A változásoknak még örülhetnénk is, ha mindez nem hozta volna magával a gyors információszerzést, a felületességet, és az időtlenséget. Vagyis azt, hogy egy bejegyzésre mindössze 3 másodpercet szán a közönség.

Ebben az óriási zajban, ennyi idő alatt kell a figyelmet megragadni, a fontos üzenetet, ajánlatot eljuttatni a kijelölt fogyasztóknak. Természetesen nem lehetetlen, csak alkalmazkodni kell a változásokhoz. A piacon ma számos olyan offline és online termék létezik, amely lehetővé teszi, hogy a megfelelő minőségű üzeneteket hatékonyan közvetítse a célcsoporthoz. Ami különösen jó hír, hogy a tíz évvel ezelőtti print hirdetések töredékéért.

Hogyan tűnjünk ki a nagy médiazajból? A LED Média Kaposvárnak van néhány ötlete!